Opis szkolenia:
Serwisy niezależne powinny mieć prawo i możliwości do naprawy wszystkich samochodów, a nie tylko pogwarancyjnych – w myśl tej idei Unia Europejska w 2008 roku zmusiła producentów samochodów do udostępnienia pełnej dokumentacji i możliwości programowania sterowników. Część producentów udostępnia również pełną diagnostykę, co w efekcie daje warsztatowi niezależnemu takie same możliwości, jakie posiada autoryzowany serwis, np. diagnozowanie, kodowanie i programowanie sterowników nawet w najnowszych samochodach. W uproszczeniu dostęp do danych poprzez platformę producenta określany jest nazwą „Pass-Thru”. Uniwersalne testery diagnostyczne często nie mają potrzebnych informacji lub możliwości dotyczących nowszych samochodów. Oprogramowanie producenta z oczywistych względów posiada pełne informacje i pełne możliwości dotyczące wszystkich pojazdów producenta. Ponadto naprawa wykonana przez serwis niezależny zgodnie z procedurą określoną przez producenta nie skutkuje utratą gwarancji. W efekcie technologia Pass-Thru powinna zostać obowiązkowo zaadoptowana przez wszystkie warsztaty niezależne, które nie chcą zostać w tyle za konkurencją, a im szybciej warsztat ją zaadoptuje tym większą przewagę może uzyskać na swoim rynku lokalnym. Na szkoleniu omówione zostaną marki: VAG (VW, Audi, Seat, Skoda), BMW (BMW, Mini), Mercedes, PSA (Peugeot, Citroen, DS Automobiles, Opel), FCA (Fiat, Alfa Romeo, Maserati, Jeep, Chrysler, Dodge), Ford, Mazda, Toyota/Lexus, Volvo.
Na tym szkoleniu:
- dowiesz się czym jest Pass-Thru
- poznasz korzyści i możliwości stosowania Pass-Thru w warsztacie niezależnym
- dowiesz się które urządzenia obsługują technologię Pass-Thru
- nauczysz się jak prawidłowo skonfigurować urządzenie diagnostyczne do obsługi Pass-Thru
- dowiesz się jak korzystać z Pass-Thru
- dowiesz się jak prawidłowo przygotować samochód do programowania ECU przy pomocy Pass-Thru
- poznasz standardy SAE J2534 i ISO22900
- dowiesz się dlaczego standaryzacja urządzenia jest ważna
- poznasz wymagania sprzętowe i systemowe do prawidłowej obsługi Pass-Thru
- poznasz procedury związane z pozyskaniem konta i logowaniem się na portale producentów m.in.: Grupa VAG, Grupa PSA, Grupa FCA, Mercedes, BMW, Mazda, Ford
- poznasz problemy jakie możesz napotkać podczas pozyskiwania kont
- poznasz płatne i bezpłatne funkcje oferowane przez omawianych producentów samochodów
Wymagania:
- posiadanie europejskiego numeru VAT – tzw. EU VAT, czyli NIP firmy zaczynający się od „PL”
- (zalecane) własny laptop
Plan szkolenia:
- Pass-Thru (SAE J2534, ISO22900)
- Standard SAE J2534
- Standard ISO22900
- Standaryzacja urządzenia diagnostycznego
- Uruchomienie urządzenia diagnostycznego do obsługi Pass-Thru
- Bosch
- TEXA
- HELLA
- Pozostałe urządzenia na rynku
- Korzystanie z usług Pass-Thru
- Uzyskanie dostępu i korzyści ze stosowania Pass-Thru w warsztacie niezależnym
- Korzystanie z funkcji Pass-Thru – wymagania
- Procedury pozyskania konta i logowanie do portali producentów m.in.:
- Grupa VAG: Audi, VW, Seat, Skoda
- BMW / Mini
- Mercedes
- Grupa FCA: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, …
- Grupa PSA: Peugeot, Citroen, DS, Opel
- Mazda
- Ford
- Płatne i bezpłatne funkcje dostępne na portalach producentów, wymagania sprzętowe i systemowe do obsługi programów diagnostycznych i aplikacji do programowania ECU m.in.:
- VAG: Audi, VW, Seat, Skoda
- BMW / Mini
- Mercedes
- Grupa FCA: Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, …
- Grupa PSA: Peugeot, Citroen, DS, Opel
- Mazda
- Ford
- Problemy i najczęściej popełniane błędy przy pozyskiwaniu dostępu Pass-Thru
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).