Opis szkolenia:
Szkolenie przeznaczone dla osób mających kontakt z klientami, które m.in. pośredniczą w procesie naprawy, konsultują zakres prac i finalnie rozliczają usługę. Wyróżnij się i bądź zauważony. W okresie przewagi podaży nad popytem należy usystematyzować i co najważniejsze zrozumieć proces pozyskiwania klientów, ich profesjonalnej obsługi. Według badań ponad 70% kierowców uważa, że warsztaty samochodowe prezentują ten sam poziom techniczny. Jak zatem podejmują decyzję o wyborze odpowiedniego warsztatu naprawczego? Na szkoleniu zostanie wyjaśniony proces decyzyjny klienta, poszczególne etapy tego procesu, budowanie wizerunku i profesjonalizmu firmy na każdej płaszczyźnie postrzegania. Doświadczenia prowadzącego w zakresie uruchamiania, tworzenia i prowadzenia serwisów samochodowych, pozwolą na zwiększenie efektywności i skuteczności pracy, poprzez przekazanie praktycznych, skutecznych i sprawdzonych metod zarządzania i organizacji. Po ich zastosowaniu i zrozumieniu wzrośnie jakość i komfort pracy, spokój organizacyjny i co najważniejsze wykorzystanie potencjału technicznego i kadrowego, którym dysponuje firma.
Na tym szkoleniu:
- nauczysz się skutecznej komunikacji z klientem
- poznasz sposoby obsługi trudnych klientów
- dowiesz się jak prawidłowo przygotować pojazd do wydania
- nauczysz się identyfikować i zarządzać różnymi rodzajami jakości w serwisie
- poznasz sposób rozmowy podczas reklamacji
- poznasz przyczyny odejścia klientów
- poznasz wagę budowania wizerunku serwisu
- dowiesz się jak skutecznie rozszerzać zakres naprawy i generować sprzedaż dodatkową
Plan szkolenia:
- OBSŁUGA KLIENTA W SERWISIE SAMOCHODOWYM
- Jakość obsługi klienta serwisu samochodowego
- Jakość obsługi
- Naprawa oczami klienta
- Poszukiwanie serwisu przez klienta
- Jakość postrzegana, a jakość oferowana
- Wywieranie nacisku na podświadomość klienta
- Znaczenie reklamacji w biurze obsługi klienta
- Odpowiedzialność za rozpatrywanie reklamacji
- Reklamacje – analiza i rozpatrywanie
- Usługa serwisowa oraz różne sposoby jej wykonywania
- Najczęstsze przyczyny odejścia klientów
- Utrzymanie klienta
- Jakość obsługi klienta serwisu samochodowego
- ORGANIZACJA SERWISU SAMOCHODOWEGO
- Strategia rozwoju serwisu
- Wizerunek serwisu samochodowego
- Standardy dotyczące rozmowy z klientem
- Przebieg naprawy pojazdu w serwisie samochodowym
- Wydanie samochodu po naprawie
- Kontakt z klientem po naprawie
- Kontrola jakości wykonywanych usług w serwisie samochodowym
- Standardy wykonania usług w serwisie samochodowym
- Pozycjonowanie serwisu samochodowego
- Sprzedaż usług serwisowych
Wymagania:
- to szkolenie nie ma żadnych specjalnych wymagań
Treści dobierane są do indywidualnych potrzeb uczestników grupy szkoleniowej.
Temat, treść, zakres, poszczególne części szkolenia oraz jego forma chronione są prawami autorskimi zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24 poz. 83).